البیان

پیامبر اعظم صلّى‌الله‌علیه‌وآله: آن کس که خود را بر مسلمانان مقدم بدارد، در صورتى که مى‌داند در میان مردم کسى برتر از او وجود دارد، به خدا و رسولش و به مسلمانان خیانت کرده است.

طرح همسان گزینی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انتخاب همسر مناسب یکی از اساسی ترین و مهمترین اقدامات در طول زندگی هر شخص به شمار می رود. با توجه به اینکه بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که ازدواج مهمترین اتفاق زندگی هر شخص است انتخاب همسر نیز بواسطه این اهمیت، بسیار مهم خواهد بود. صرفنظر از خوبی و بدی، بالا و پایین و هر چیزی که در ازدواج مهم است تناسب و هم کفو بودن (هم سطح بودن) طرفین ازدواج بسیار مهم است.

    امام صادق علیه السلام: زن، همانند گردن‌بند است، دقت کن که چه گردن‌بندی را بر گردنِ [زندگی و حیات] خود می‌افکنی...

اخلاق انسان‌ها به سبب عوامل مختلف تربیتی، محیطی، ژنتیکی و دیگر عوامل، متفاوت است. به علت همین تفاوت‌ها، دو انسانی که می‌خواهند در جایی با هم شریک یا هم اتاق یا همسایه شوند معمولًا مراقبند که با کسی همدم گردند که با او توافق اخلاقی داشته باشند. این مراقبت و دقت، در انتخاب همسر و شریک آینده زندگی، باید به مراتب حساس‌تر و سنجیده‌تر باشد، زیرا مسئله ازدواج، حکایتِ یک عمر زندگی و حضور لحظه لحظه در سرنوشت دو زوج و فرزندان‌شان است.مشاوره برای انتخاب همسر می تواند بصورت مشاوره قبل از آشنایی، مشاوره برای انتخاب و مشاوره بعد از آشنایی انجام شود. بر همین اساس معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه اصفهان، در راستای تسهیل ازدواج طلاب، دفتر همسان گزینی را تاسیس نمود و اطلاعات طلاب پس از بررسی و صحت سنجی و تطابق شرایط در اختیار مشاور قرار می گیرد که در صورت تائید

مشاور، خانواده ها به یکدیگر معرفی می شوند. (این دفتر فقط جهت معرفی تاسیس شده است و تحقیقات به عهده خانواده ها می باشد و هیچ مسئولتی را عهده دار نمی شود)

شایان ذکر است طلاب خواهر، دختران و خواهران طلبه می توانند به لینک http://poll.whc.ir/728582 مراجعه نمایند

 

جهت ثبت نام اینجا کلیلک نمائید.

 

 

ارسال نظرات و دیدگاه های شما

توجه:

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پرتال تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد.
• نظراتی که شامل سئوال شرعی یا نتایج مسابقات باشد منتشر نخواهد شد. ( از فرم تماس با ما استفاده فرمایید)
• نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
• متن نظر شما می بایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.