البیان

پیامبر اعظم صلّى‌الله‌علیه‌وآله: آن کس که خود را بر مسلمانان مقدم بدارد، در صورتى که مى‌داند در میان مردم کسى برتر از او وجود دارد، به خدا و رسولش و به مسلمانان خیانت کرده است.

قوام و دوام حوزه های علمیه به صیانت از نهاد مرجعیت است

دیدار حضرت آیت الله مظاهری با آیت الله حسینی بوشهری

قوام و دوام حوزه های علمیه به صیانت از نهاد مرجعیت است
قوام و دوام حوزه های علمیه به صیانت از نهاد مرجعیت است
حضرت آیت‌الله مظاهری با اشاره به جایگاه رفیع نهاد مرجعیّت و در بقای تشیّع، دوام و قوام حوزه‌های علمیّه و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، تصریح کردند: یکی از رسالت‌های مهم شورای عالی حوزه، صیانت از نهاد مرجعیّت و پاسداری از حرمت و جایگاه مراجع است.

حضرت آیت‌الله مظاهری در دیدار  دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، با اظهار مسرّت از انتخاب آیت الله حسینی بوشهری به عنوان دبیر شورای عالی، گفتند: رسالت و مسئولیّت شورای عالی و دستگاه‌های اداره‌کنندۀ حوزه‌های علمیّه بسیار خطیر است. مرجعیت 

معظم له ادامه دادند: مسئولیّت اساسی ارکان حوزه‌های علمیّه، تلاش برای رشد و بالندگی حوزه‌ها و حوزویان در دو بعد «علم» و «تقوا» است و رضایت حضرت ولی‌عصر«ارواحنافداه» نیز صرفاً با پیشرفت حوزه‌ها و موفقیّت در این دو عرصۀ بزرگ کسب خواهد شد.

ایشان افزودند: به رغم گستردگی تلاش‌های علمی و معنوی در حوزه‌ها و با وجود کمیّت مطلوب در پژوهش‌ها و آثار علمی، متأسفانه حوزه‌ها از نظر کیفی و از حیث بنیۀ علمی و اخلاقی، در معرض آسیب هستند. از این جهت لازم است شورای عالی حوزه‌ و همۀ مسئولان و متصدّیان امور حوزوی در خصوص تقویت بنیۀ علمی و اخلاقی حوزه‌ها و جلوگیری از افت علم و معنویت در حوزه‌ها و خصوصاً در بین طلّاب جوان، چاره‌اندیشی، برنامه‌ریزی و اقدام جدّی و عملی داشته باشند.

 

حضرت آیت‌الله مظاهری در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به جایگاه رفیع نهاد مرجعیّت و تأثیر تاریخی این نهاد با اهمیّت در ابقای تشیّع و دوام و قوام حوزه‌های علمیّه و نیز پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تصریح کردند: یکی از رسالت‌های مهم شورای عالی حوزه، صیانت از نهاد مرجعیّت و پاسداری از حرمت و جایگاه مراجع تقلید در حوزه‌ها و ممانعت از هرگونه ایجاد خدشه به نهاد مرجعیّت است.

معظم له در توصیۀ پایانی خود، با تأکید بر ضرورت رعایت حدّ اعتدال و انصاف در همۀ امور به ویژه در حوزه‌های علمیّه خاطرنشان کردند: یکی دیگر از رسالت‌های شورای عالی حوزه‌ مقابله با هرگونه افراط و تفریط در حوزه‌هاست و لازم است با قاطعیّت تمام، حدّ اعتدال در مسائل و امور مختلف حاکم شود تا به رشد علمی و معنوی و عقلانی حوزه‌ها و روحانیّون و طلّاب و نیز به وجاهت و جایگاه اجتماعی و مردمی حوزه‌ آسیبی نرسد.

ایشان در پایان بیانات خود با اشاره به سوابق برجستۀ آیت‌الله حسینی بوشهری در خدمت به حوزه‌های علمیّه، برای توفیقات ایشان در مسئولیّت جدید دعا کردند.

حرکت پرشتاب حوزه اصفهان

 آیت‌الله حسینی بوشهری نیز در این دیدار با بیان اینکه حوزه علمیه اصفهان پس از مهاجرت آیت‌الله العظمی مظاهری، با حرکتی پرشتاب، در حال پیمودن مسیر رشد و ارتقاء در ابعاد مختلف است، از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های معظّم‌له از حوزه‌های علمیّه و نهادهای‌ حوزوی و نیز از الطاف و مراحم همیشگی ایشان تشکّر و قدردانی کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر ضرورت استمرار همکاری و هماهنگی حوزه‌های علمیه قم و اصفهان به عنوان دو حوزۀ بزرگ جهان تشیّع، تقویت و رشد این همکاری‌ها را بسیار لازم و مطلوب ارزیابی کرد.

ارسال نظرات و دیدگاه های شما

توجه:

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پرتال تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد.
• نظراتی که شامل سئوال شرعی یا نتایج مسابقات باشد منتشر نخواهد شد. ( از فرم تماس با ما استفاده فرمایید)
• نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
• متن نظر شما می بایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.