البیان

پیامبر اعظم صلّى‌الله‌علیه‌وآله: آن کس که خود را بر مسلمانان مقدم بدارد، در صورتى که مى‌داند در میان مردم کسى برتر از او وجود دارد، به خدا و رسولش و به مسلمانان خیانت کرده است.

نمایش پرسش و پاسخ
پرسش :
در مورد امکان تحریف قرآن چنانکه در سالهای اخیر شنیده ایم تغییراتی در قرآن توسط صهیونیست‌ها انجام شد و قرآن تغییر یافته حتی در نمایشگاه قرآن ارائه شده بود که سریعا جمع آوری گردید و یا گفته می شود وهابیون آیات مربوط به ولایت را از سوره های قرآن حذف کرده اند.
پاسخ :
قرآن رسمی مسلمانان مصون از تحریف ودست نخورده باقی مانده است ودر طول زمان سینه به سینه حفظ گردیده وکم وزیاد نشده است.
هزاران نفر حافظ قرآن در هر نسلی وجود داشته که علاوه بر قرآن مکتوب که متواتر بدست مردم رسیده،در سینه ها هم محفوظ مانده است.
بنا بر این اگر نسخه خاصی را گروهی پیش خود تغییر دهند ،سبب تحریف در نسخه رسمی مسلمانان نمی شود.
آیات ولایت هم از چنان شهرتی بر خور دار هستند که هزاران صفحه مطلب پیرامون آن در کتابها نوشته شده،وحذف آن در نسخه ای بر فرض صحت داشته باشد،نمی تواندخللی در قرآن ایجاد نماید.
بر فرض صحت این عمل،اینها چیزی را از قرآن حذف کرده اند،چیز جدیدی نیاورده اندتا بگوئیم توانسته اند سوره ای مثل قرآن بیاورند وتحدی قرآن را نقض کرده اند.
تحریف یهود وصهیونیستها،کار جدیدی نیست ،پدران اینها هم کارشان هم این بوده است،لکن قرآن کریم به حفظ الهی واهتمام مسلمانان به این کتاب مقدس آسمانی ،محفوظ است زیراکه«انّا نحن نزّلنا الذکر وانا له لحافظون».
ارسال نظرات و دیدگاه های شما

توجه:

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پرتال تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد.
• نظراتی که شامل سئوال شرعی یا نتایج مسابقات باشد منتشر نخواهد شد. ( از فرم تماس با ما استفاده فرمایید)
• نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
• متن نظر شما می بایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.