البیان

پیامبر اعظم صلّى‌الله‌علیه‌وآله: آن کس که خود را بر مسلمانان مقدم بدارد، در صورتى که مى‌داند در میان مردم کسى برتر از او وجود دارد، به خدا و رسولش و به مسلمانان خیانت کرده است.

نمایش پرسش و پاسخ
پرسش :
اگر همه کتابهای آسمانی از سوی خداوند نازل شده اند چرا به جز قرآن مابقی تحریف شده اند و علت اینکه قرآن از تحریف مصون مانده چیست؟
پاسخ :
این که چرا خداوند تورات و انجیل را از تحریف مصون نداشت و حفظ آن را به صورت عادی در اختیار انسان ها گذاشت چند امر است:
1. الفاظ و جملات تورات و انجیل دارای خصوصیت ویژه و متمایز از سایر کلمات اعم از کلمات بشر و روایات قدسی نداشت - و به عنوان معجزه صادر نگشته بود بلکه پیام هایی بود جهت هدایت انسان ها - معجزه حضرت موسی ید بیضاء و عصا بود و معجزه حضرت عیسی مرده زنده کردن و مریض شفا دادن. برخلاف قرآن که همین الفاظ و آیات و سوره ها حتی با قطع نظر از محتوا حالت معجزه و خارق العاده ای داشت و دارد.
2. دین حضرت موسی و عیسی(ع) به عنوان دین آخر مطرح نبودند، در این صورت طبیعی است که اگر تحریفی صورت بگیرد راه اصلاح آن توسط شریعت بعدی ممکن است، برخلاف اسلام و قرآن که به عنوان دین آخر و کاملترین ادیان مطرح است.
3. شاید حکمت و اراده الهی بر این بود که تا آخر الزمان یک کتاب معتبر آسمانی بیشتر در دست بشر نباشد تا همه بر گرد یک محور جمع گردند.
.علاوه بر آن که براساس شهادت تاریخ رسول گرامی ( ص ) برای حفظ قرآن ، گروهی از پیروان خویش را برای نوشتن آیاتی که نازل می شد معین فرموده بودند که حضرت علی ( ع ) در راس آنها بود و به حق پس از او نیزصحابه با دقت و ظرافت بر کتابت و محافظت از آن سخت کوشیدند .دراین باب، نگا : تاریخ یعقوبی ، احمد بن اسحاق یعقوبی ، ترجمه محمدابراهیم آیتی ، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی تهران ، چاپ ششم 1371، ج 2، ص 158 ؛ الاتقان فی علوم القرآن ، جلال الدین سیوطی ، منشورات الشریف الرضی ، قم ، بی تا، ج 1، ص 57 (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 1/12040)
ارسال نظرات و دیدگاه های شما

توجه:

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پرتال تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد.
• نظراتی که شامل سئوال شرعی یا نتایج مسابقات باشد منتشر نخواهد شد. ( از فرم تماس با ما استفاده فرمایید)
• نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
• متن نظر شما می بایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.