البیان

پیامبر اعظم صلّى‌الله‌علیه‌وآله: آن کس که خود را بر مسلمانان مقدم بدارد، در صورتى که مى‌داند در میان مردم کسى برتر از او وجود دارد، به خدا و رسولش و به مسلمانان خیانت کرده است.

پیام حضرت آیت الله مظاهری به مسابقات قرآن

پیام حضرت آیت الله مظاهری (مدظله‌العالی) به هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم طلاب و خانواده

پیام حضرت آیت الله مظاهری به مسابقات قرآن
پیام حضرت آیت الله مظاهری به مسابقات قرآن
قرآن کریم، کتاب فهم و عمل است و اگر این فهم و عمل از کنار آن برداشته شود، همانست که این امام همام فرمود که از قرآن جز، نشانی و از اسلام، جز نامی باقی نخواهد ماند: «یَأْتِی‏ عَلَى‏ النَّاسِ‏ زَمَانٌ‏ لَا یَبْقَى فِیهِمْ مِنَ الْقُرْآنِ إِلَّا رَسْمُهُ وَ مِنَ الْإِسْلَامِ إِلَّا اسْمُهُ».

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
قال‌الله تعالی: «تِلْکَ آیاتُ الْکِتابِ الْمُبینِ، إِنَّا أَنْزَلْناهُ قُرْآناً عَرَبِیًّا لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونََ»
قرآن کریم، صحیفۀ روشنگری است که فلسفۀ نزول آن بر بشریّت، تعقل و اندیشه و خردورزی به منظور فهم مبانی، اصول، تعالیم و پیام‌های حیات‌بخش آن و آنگاه التزام و عمل بدانهاست. در بیان بلند قرآن ناطق، امام امیرالمؤمنین‌علی  مفهوم این التزام و عمل، تشریح گردیده و فرموده است که هدایت و قرار گرفتن در راه مستقیم، در گرو اخذ و التزام به خوبی‌ها و نیکی‌های تبیین شده در قرآن و اعراض از بدی‌ها و شرّهای تبیین شده در این کتاب الهی است.
«إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ أَنْزَلَ کِتَاباً هَادِیاً بَیَّنَ فِیهِ الْخَیْرَ وَ الشَّرَّ فَخُذُوا نَهْجَ الْخَیْرِ تَهْتَدُوا وَ اصْدِفُوا عَنْ سَمْتِ‏ الشَّرِّ تَقْصِدُوا».
بنابراین قرآن کریم، کتاب فهم و عمل است و اگر این فهم و عمل از کنار آن برداشته شود، همانست که این امام همام فرمود که از قرآن جز، نشانی و از اسلام، جز نامی باقی نخواهد ماند: «یَأْتِی‏ عَلَى‏ النَّاسِ‏ زَمَانٌ‏ لَا یَبْقَى فِیهِمْ مِنَ الْقُرْآنِ إِلَّا رَسْمُهُ وَ مِنَ الْإِسْلَامِ إِلَّا اسْمُهُ».
برگزاری مسابقات قرآنی هم ـ که در کشور ما به برکت خون‌های پاک شهیدان و مجاهدت‌های مجاهدان راه حق و حقیقت خصوصاً امام راحل عظیم‌القدر«قدّس‌سرّه‌الشّریف» و برپایی انقلاب شکوهمند اسلامی که اینک در سی و هفتمین بهار پیروزی آن قرار گرفته‌ایم، از رونق و رواج مناسبی برخوردار گشته است ـ در حقیقت، مقدّمه‌ای شایسته برای فراگرفتن هرچه بیشتر قرآن و تفقّه و ژرف‌نگری و تدبّر و تعقّل در این کتاب مقدّس آسمانی و آنگاه التزام و عمل حقیقی بدان، یعنی شفا جستن از آن برای علاج و درمان دل‌ها و درون‌هاست. «وَ تَعَلَّمُوا الْقُرْآنَ‏ فَإِنَّهُ أَحْسَنُ‏ الْحَدِیثِ‏ وَ تَفَقَّهُوا فِیهِ فَإِنَّهُ رَبِیعُ الْقُلُوبِ وَ اسْتَشْفُوا بِنُورِهِ فَإِنَّهُ شِفَاءُ الصُّدُورِ». اگر این بهره‌های بزرگ و شیرین بر همۀ نشست‌ها و برنامه‌های قرآنی ما، متفرّع گردد، بی‌تردید سعادت این ملّت تضمین خواهد شد.
امید آنکه تلاش و سعی مشکور شما عزیزان روحانی و خانواده‌های محترمتان که برای ترویج هرچه بیشتر قرآن کریم و تعالیم والای کتاب و سنّت می‌کوشید، ثمرات فراوانی را در اعتلای کلمۀ حقّ و ارتقای فهم و عمل به آموزه‌های قرآن و عترت به بار آورد. ان‌شاءالله. از زحمات همۀ شما و متصدّیان برگزاری این مسابقات، تقدیر و تشکّر می‌کنم.

حسین المظاهری
24 / ربیع‌الثّانی / 1437
15 / بهمن‌ماه/ 1394

 

ارسال نظرات و دیدگاه های شما

توجه:

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پرتال تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد.
• نظراتی که شامل سئوال شرعی یا نتایج مسابقات باشد منتشر نخواهد شد. ( از فرم تماس با ما استفاده فرمایید)
• نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
• متن نظر شما می بایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.