البیان

پیامبر اعظم صلّى‌الله‌علیه‌وآله: آن کس که خود را بر مسلمانان مقدم بدارد، در صورتى که مى‌داند در میان مردم کسى برتر از او وجود دارد، به خدا و رسولش و به مسلمانان خیانت کرده است.

اولین یادواره نمایشی شهدای حوزه علمیه استان اصفهان

اولین یادواره نمایشی شهدای حوزه علمیه استان اصفهان
اولین یادواره نمایشی شهدای حوزه علمیه استان اصفهان
دبیر اجرایی یادواره شهدای طلاب حوزه علمیه اصفهان، تبیین نقش و تاثیرگذاری روحانیت در دفاع مقدس را برای طلاب و نوجوان و جوانان امری ضروری خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن غزالی، شب گذشته در نخستین یادواره نمایشی شهدای طلبه که در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف پاسداشت مجاهدت های شهدا و ایثارگران حوزوی، به همت معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان برگزار گردید.

وی با اعلام این که "امور ایثارگران و جانبازان"، یکی از بخش های تابعه معاونت تهذیب و تبلیع حوزه علمیه اصفهان است، ابراز داشت: این بخش تلاش دارد  که با کمک طلاب و روحانیون، بتواند به آمار دقیقی از تعداد شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان اعزام شده از حوزه علمیه اصفهان به جبهه های نبرد حق علیه باطل دست یابد.

  دبیر اجرایی یادواره نمایشی شهدای طلبه حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تلاش بخش امور ایثارگران برای جمع آوری آمار و اطلاعات طلاب و روحانیون حضور یافته در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد:  تا کنون این بخش توانسته بیش از 566 نفر از حوزویان اصفهان که در دوران دفاع مقدس به مقام شامخ شهادت نائل آمده اند، را شناسایی کند. همچنین طبق آخرین آمار به دست آمده، برای 20 نفر از طلاب آزاده، بیش از 105 نفر از طلاب و روحانیون رزمند ه و 18 نفر از طلاب شهید ترور پرونده تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در نخستین همایش نمایشی شهدای طلاب، بخشی از دوران دفاع مقدس توسط گروهی از طلاب هنرمند، براساس واقعیت به نمایش آمد که قطعاً قدرت تاثیرگذاری آن در اذهان طلاب و نسل نوجوان و جوان زیاد است.

حجت الاسلام غزالی با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: تبیین و تعریف نقش های متعدد روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برای نسل نوجوان و جوان، یک امر ضروری است که مسئولان و متولیان فرهنگی و حوزوی باید بیش از پیش در این راه گام بردارند.

منبع: خبرگزاری حوزه

 

ارسال نظرات و دیدگاه های شما

توجه:

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پرتال تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد.
• نظراتی که شامل سئوال شرعی یا نتایج مسابقات باشد منتشر نخواهد شد. ( از فرم تماس با ما استفاده فرمایید)
• نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
• متن نظر شما می بایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.