البیان

پیامبر اعظم صلّى‌الله‌علیه‌وآله: آن کس که خود را بر مسلمانان مقدم بدارد، در صورتى که مى‌داند در میان مردم کسى برتر از او وجود دارد، به خدا و رسولش و به مسلمانان خیانت کرده است.

همایش سالیانه اخلاق حوزه علمیه استان اصفهان

همایش سالیانه اخلاق حوزه علمیه استان اصفهان
همایش سالیانه اخلاق حوزه علمیه استان اصفهان
برگزاری همایش سالیانه اخلاق حوزه علمیه استان اصفهان صبح پنجشنبه 21 خرداد در تالار اهل‌البیت (علیهم‌السلام) با حضور حضرت آیت‌الله صدیقی حفظه الله تعالی امام‌جمعه تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین‌خانی معاون تهذیب حوزه‌های سراسر کشور، جناب آقای دکتر احمدی افزادی رییس سازمان صداوسیمای استان اصفهان و شورای معاونین مرکز مدیریت و مدیران مدارس علمیه

همایش سالیانه اخلاق حوزه علمیه استان اصفهان صبح پنجشنبه 21 خرداد در تالار اهل‌البیت (علیهم‌السلام) برگزار شد، این همایش با سخنرانی حضرت آیت‌الله صدیقی حفظه الله تعالی امام‌جمعه تهران و تقدیر از مقالات برتر همایش با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین‌خانی معاون تهذیب حوزه‌های سراسر کشور و جناب آقای دکتر احمدی افزادی رییس سازمان صداوسیمای استان اصفهان و شورای معاونین مرکز مدیریت و مدیران مدارس علمیه همراه بود.

دبیر همایش جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین غزالی با اشاره به اهداف همایش و مقالات رسیده، دغدغه‌های خود را نسبت به اخلاق اعلام نمود، از مهم‌ترین اهداف همایش تبادل تجربیات اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه استان اصفهان بود که بعد از ارائه مقالات، حضرت آیت‌الله صدیقی با سخنان دل‌نشین خود ضرورت مطلب را بیان نمودند، ایشان فرمودند:

مبلغان دینی هم باید خود را از آمریکای درون نجات دهند/ تبلیغ بدون اخلاص اثری ندارد

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه نفس اماره بزرگ‌ترین دشمن سلوک انسانی است، گفت: تبلیغ‌کنندگان دینی هم باید خود را از آمریکای درون نجات دهند.

آیت‌الله کاظم صدیقی گفت: خداوند پوشاننده عیوب همه انسان‌هاست و همین موجب می‌شود برخی از ما خود را بسیار بزرگ بپنداریم.

وی ادامه داد: اگر افراد پای منبر سخنرانان و مبلغان مذهبی می‌نشینند، به علت آن است که مشتریان سخن پیغمبر (صلی‌الله علیه و آله) و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و در اصل جویای سخن دین و خدا هستند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه تأکید کرد: چه‌بسا عالمی که یک‌عمر منبر رفته و از خود بت ساخته و خود را فریب داده است که کار او برای خدا بوده درحالی‌که اقدامات او بوی شرک می‌دهد.

وی به نقش اخلاص در تبلیغات دینی اشاره کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله) هیچ شأنیت و جایگاهی برای خود قائل نبود و همواره خود را عبد و بنده خدا می‌دانست.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه علمای دینی ادامه‌دهنده راه پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله) هستند، ادامه داد: مبلغان دینی نباید هیچ‌گاه فراموش کنند که بنده خدا هستند و باید بنده خدا تربیت کنند.

وی تصریح کرد: القاب و عناوین قراردادی مانند آیت‌الله، دکتر و امثال آن نباید موجب خودشیفتگی و غرور و تکبر شود.

آیت‌الله صدیقی همچنین با اشاره به جایگاه دعاها در خودسازی گفت: باید بیش‌ازپیش با این ادعیه ارتباط قوی‌تر برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: ادعیه دینی گنج‌هایی غنی برای تربیت توحیدی هستند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه زهد و علم دو سند بزرگ افتخارات حوزه‌های علمیه در طول تاریخ هستند، افزود: قطعاً اگر امام خمینی (رحمه‌الله علیه) و رهبر معظم انقلاب از این دو بی‌بهره بودند هرگز نمی‌توانستند هدایت جبهه مستضعفین را به نحو احسن تاکنون ادامه دهند.

وی با اشاره به توطئه‌های داخلی و خارجی در مقابل انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب، گفت: توکل و اطمینان قلب رهبر معظم انقلاب به خدا همواره موجب شد در بحران‌های مختلف آرام و آرامش‌بخش باشند.

همایش سالانه اخلاق حوزه علمیه هرساله با حضور اساتید اخلاق حوزه علمیه استان اصفهان و فضلای درس خارج در اصفهان برگزار می‌شود. در این همایش همچنین از کتاب شرح شیدایی گل، یادنامه استاد اخلاق مرحوم علامه میر جهانی رحمت‌الله علیه رونمایی شد.

 

ارسال نظرات و دیدگاه های شما

توجه:

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود پرتال تاثیر کاملا موثری ایفا می کند لذا خواهشمند است ما را از نظرات ارزنده ی خود محروم نفرمایید.

• نظر شما پس از بررسی و بازبینی توسط مدیریت برای نمایش در سایت قرار داده می شود.
• نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد.
• نظراتی که شامل سئوال شرعی یا نتایج مسابقات باشد منتشر نخواهد شد. ( از فرم تماس با ما استفاده فرمایید)
• نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
• متن نظر شما می بایست حداکثر 1024 کاراکتر باشد.